Na rynku różnych branż obowiązuje sezonowość, co za tym idzie moce produkcyjne muszą się zwiększać w zależności od tego, jaka jest pora roku, okres w kalendarzu czy miesiąc. Tym samym przedsiębiorcy stawiają na pracowników tymczasowych. Ale czy rzeczywiście w dziale call center trzeba od razu przygotowywać dla nich nowe stanowiska pracy?

Rozwiązania internetowe są dla wszystkich

Największym problemem przy zatrudnianiu sezonowych pracowników jest najczęściej tworzenie nowych stanowisk pracy, co wiąże się z kosztami. Myśląc o tym, że konsultant popracuje miesiąc, może nawet trzy, ale później miejsce będzie stało puste, staje się to nieopłacalne ekonomicznie. Dlatego możemy sięgnąć po cloud contact center, dzięki któremu będziemy mieli możliwość zatrudnienia nowych osób, bez konieczności organizowania sprzętu, oprogramowania i skomplikowanych połączeń z całym systemem. Natomiast w czasie, kiedy telefonów wykonuje się mniej, nie będziemy trzymać w firmie nieużywanych stanowisk. Zatrudnianie sezonowych pracowników tym samym stanie się dużo prostsze.

Każdy może pracować z dowolnie wybranego miejsca

Wybierając oprogramowanie w chmurze decydujemy się na to, że nasi pracownicy będą mogli wykonywać swoje obowiązki z dowolnie wybranego miejsca. Potrzebny będzie im tylko komputer z dostępem do łącza internetowego. Tym samym możemy rekrutację przeprowadzać w wielu miastach Polski na raz, pozyskując pracowników na przykład z miejsc, gdzie jest duże bezrobocie. Ułatwi to na pewno szukanie nowych konsultantów, ponieważ rynek pracy wciąż się zmienia i nie jest łatwo znaleźć odpowiedzialnych pracowników. Mając do dyspozycji ludzi z całego kraju, na pewno będzie to łatwiejsze.

Wykupujemy kolejne dostępy do programu

Cloud contact center ma niewątpliwą zaletę w postaci nieograniczonej liczby konsultantów, którzy mogą pracować na tej usłudze. Zwiększając liczbę stanowisk, dokupujemy dostęp do programu dla kolejnych pracowników. Co miesiąc płacimy więc dokładnie za taką liczbę konsultantów, którzy rzeczywiście będą dla nas pracować i pozyskiwać klientów. Po zakończeniu sezonu, będziemy więc płacić mniej, dzięki czemu firma nie będzie miała żadnych strat. Poza tym nie trzeba zatrudniać serwisanta do sprzętu i oprogramowania, ponieważ wszystko odbywa się online i aktualizacje przychodzą automatycznie.